تفریح سالم

چگونه سرگرم باشم

تفریح سالم

چگونه سرگرم باشم

چگونه میتوانیم شاد زندگی کنیم

کلمات کلیدی

زندگی زناشویی

نیازهای جنسی

لحاظ تجسینش

شبکه‌های اجتماعی

زنان متاهل

شوهرتان عمیق

دوستانه با همسرتان

هورمون رشد

برای داشتن یک رابطه طولانی مدت چکار کنیم

چطور به کسی که عاشق اش هستیم ابراز علاقه کنیم

طول طبیعی دهانه رحم چقدر است

چگونه عزیز دل همسرمان باشیم

راه تشخیص عشق و هوس چیست

چگونه به کسی که عاشق اش هستیم ابراز علاقه کنیم

تفاوت زندگی مشترک بادوستی های عاشقانه چیست

آمادگی مردان برای ازدواج را چگونه تشخیص دهیم

چه شخصی را که برای ازدواج انتخاب کنیم

راهکارهایی آسان برای زندگی شیرین

چگونه همسرمان را دوباره عاشق کنیم

یک مرد سرد در رابطه زناشویی است را چگونه تشخیص دهیم

چرا مرد‌ان دختران سرسخت را بیشتر دوست دارند

بهترین مدت دوره نامزدی و مشکلات آن چیست

چه پسرانی هرگز با شما ازدواج نمی کنند !

چه مواردی از نامزدتان را هرگز مخفی نکنید خطرناک است

خواب چه تاثیری در زندگی زناشویی دارد

چکار کنم ازدواج موفقی داشته باشم

بهبود رابطه جنسی را چگونه با تحریک حسی انجام دهیم

سردرد جنسی چیست و چگونه آنرا درمان کنیم

میل جنسی مردان را این کارهای زنانه کم می کند!

بهترین شیوه‌ تضمینی برای تسخیر قلب ها

  • ۰
  • ۰

کارشناسان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن آمریکا، به تازگی موفق به کشف ژنی به نام‌ ای پی او‌ای چهار (ApoE۴) شده اند که در صورت وجود در بدن یک فرد می‌تواند ضریب ابتلای او به بیماری آلزایمر را تا ۱۲ درصد افزایش دهد.

این ژن جهش یافته اولین بار در سال ۱۹۹۳ کشف شده و اکنون دانشمندان دریافتند ApoE۴، باعث آسیب مغزی به گره‌های پروتئین در نورون‌های مغزی شده و فرد را دچار بیماری آلزایمر می‌کند.

با این کشف جدید دانشمندان امیدوار هستند بتوانند درمان جدیدی برای این بیماری مرگبار پیدا کنند، براساس آمار‌های انجمن آلزایمر آمریکا، حدود پنج و نیم میلیون آمریکایی مبتلا به نوع پیشرفته بیماری آلزایمر هستند و این آمار در سال‌های آینده رشدی فزونی پیدا می‌کند.

کارشناسان با متوقف کردن عملکرد این ژن برروی موش‌های آزمایشگاهی شاهد کاهش نابودی مرگ سلول‌های مغزی و ترمیم بافت مناطق آسیب دیده شده اند.

محققان امیدوارند با ادامه آزمایش‌ها و با ساخت داروی مهار کننده ژن ApoE۴، دارویی مفید و بدون عارضه جانبی برای بیماران مبتلا به آلزایمر تا سال ۲۰۲۵ ساخته و روانه بازار‌های جهانی کنند.

کارشناسان این نتایج را با بررسی سطح خون و وجود ژن ApoE۴، در بیش از ۷۹ فرد مبتلا به بیماری آلزایمر به دست آورده اند؛ بررسی در خصوص این ژن و اثر گذاری آن بر سلول‌های مغزی توسط دانشمندان در حال پیگیری و مطالعه است.

alza

بیماری آلزایمر یک بیماری مغزی پیش‌رونده و غیرقابل ‌برگشت است که به آرامی حافظه و قدرت تفکر را از بین برده و حتی توانایی انجام کارهای ساده را از فرد می‌گیرد. بیماری آلزایمر به آرامی شروع می‌شود. این بیماری در وهله اول قسمت‌هایی از مغز که کنترل حافظه و زبان را به عهده دارند دربر می‌گیرد. آلزایمر یک بیماری پیش‌رونده است. این بدان معناست که به مرور زمان قسمت‌های بیشتری از مغز آسیب می‌بیند. زمانی که این اتفاق می‌افتد، علائم بیشتری دیده شده و بیماری تشدید می‌شود. بیماری آلزایمر یک بیماری مهلک است که در نهایت بر تمام شرایط زندگی فرد تأثیر می‌گذارد.

اگر شما متوجه علائم بیماری آلزایمر شدید (که در زیر به آن‌ها اشاره شده است) باید به یک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید. متخصص مغز و اعصاب معاینات و تست‌های حافظه را برای بررسی جوانب مختلف عملکرد مغز و تشخیص شدت و مرحله بیماری آلزایمر انجام می‌دهد. در نهایت متخصص مغز و اعصاب داروهایی را برای تأخیر در روند پیشرفت بیماری و تحلیل مغز تجویز کرده تا علائم این بیماری را کاهش دهد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی