تفریح سالم

چگونه سرگرم باشم

تفریح سالم

چگونه سرگرم باشم

چگونه میتوانیم شاد زندگی کنیم

کلمات کلیدی

زندگی زناشویی

نیازهای جنسی

لحاظ تجسینش

شبکه‌های اجتماعی

زنان متاهل

شوهرتان عمیق

دوستانه با همسرتان

هورمون رشد

برای داشتن یک رابطه طولانی مدت چکار کنیم

چطور به کسی که عاشق اش هستیم ابراز علاقه کنیم

طول طبیعی دهانه رحم چقدر است

چگونه عزیز دل همسرمان باشیم

راه تشخیص عشق و هوس چیست

چگونه به کسی که عاشق اش هستیم ابراز علاقه کنیم

تفاوت زندگی مشترک بادوستی های عاشقانه چیست

آمادگی مردان برای ازدواج را چگونه تشخیص دهیم

چه شخصی را که برای ازدواج انتخاب کنیم

راهکارهایی آسان برای زندگی شیرین

چگونه همسرمان را دوباره عاشق کنیم

یک مرد سرد در رابطه زناشویی است را چگونه تشخیص دهیم

چرا مرد‌ان دختران سرسخت را بیشتر دوست دارند

بهترین مدت دوره نامزدی و مشکلات آن چیست

چه پسرانی هرگز با شما ازدواج نمی کنند !

چه مواردی از نامزدتان را هرگز مخفی نکنید خطرناک است

خواب چه تاثیری در زندگی زناشویی دارد

چکار کنم ازدواج موفقی داشته باشم

بهبود رابطه جنسی را چگونه با تحریک حسی انجام دهیم

سردرد جنسی چیست و چگونه آنرا درمان کنیم

میل جنسی مردان را این کارهای زنانه کم می کند!

بهترین شیوه‌ تضمینی برای تسخیر قلب ها

  • ۰
  • ۰

چگونه برای فروشگاه اینترنتی خود محتوا ایجاد کنیم؟


فروشگاه های اینترنتی موفق محتوای کاربر پسندی دارند. اغلب ما از تجربه ساعت ها مطالعه مطالب منتشر شده، در یکی از فروشگاه های اینترنتی لذت برده ایم. بسیاری از ما حتی در هنگامی که قصد خرید کالا، از فروشگاههای اینترنتی معتبر را نداشته ایم، به این فروشگاه ها مراجعه کرده و مطالبی که در باره کالای مد نظر ما درج کرده اند را خوانده ایم.


محتوای فروشگاه اینترنتی چیست؟

یک فروشگاه اینترنتی با یک فروشگاه سنتی یک تفاوت بزرگ دارد. فروشگاه اینترنتی فروشنده ندارد. عدم حضور فروشنده در یک فروشگاه اینترنتی موجب میشود که روابط انسانی شکل نگیرد. اصول بازاریابی به ما می گویند که بدون ایجاد روابط انسانی فروش امکان پذیر نیست. محتوا در فروشگاه اینترنتی نقش فروشنده فروشگاه را بازی کرده و ایجاد کننده روابط انسانی بین فروشگاه و مخاطبان است.

همانند یک نویسنده که از طریق نوشته هایش خواننده را جذب می کند. یک فروشگاه اینترنتی با محتوایش باید بتواند احساسات انسانی را هدف قرار دهد.

لحظه شروع تخیل: یکی از ویژگی های فروشندگان حرفه ای، ایجاد لحظه شروع تخیل است. در این لحظه فروشنده مشتری را ترغیب می کند که به کالا فکر کند. مثال : فرض کنید که یک فروشنده قصد فروش یک روسری به مشتری را دارد. فروشنده در باره کیفیت صحبت میکند و بعد با یک ترفند به مشتری میگوید که، رنگ روسری برای مهمانی های رسمی هم مناسب است. سکوت فروشنده در این لحظه باعث میشود، که مشتری برای اطمینان از صحت حرف فروشنده خود را در یک مهمانی رسمی با آن روسری تصور کند. به این ترتیب شانس فروش افزایش میابد.

در تهیه محتوای یک فروشگاه اینترنتی، باید لحظه شروع تخیل را خلق کرد. نوشتن مشخصات فنی کالاها کافی نیست. اگر در فروشگاه سنتی، فروشندگانی که صرفا کالا را با مشخصات فنی آن تبلیغ می کنند. میتوانند فروش خوبی داشته باشند. میتوان همین استراتژی را در فروشگاه اینترنتی بکار برد. همه ما میدانیم که این گذاره غلط است. و در یک فروش خوب باید احساسات مشتری را درگیر کرد. برای مطالعه دلایل این امر به مقاله بازاریابی عصبی چیست؟ مراجعه کنید.

برای بخش مشخصات فنی کالا امکان نقد و بررس قرار دهید. از ایده مقایسه کالا استفاده کنید. CTA های بهتری برای کالا ها بنویسید.

برای محتوای فروشگاه خود ایده پردازی کنید: صرف کپی کردن ایده هایی که تا کنون اجرا شده اند. باعث برنده شدن شما نمیشوند. باید برای محتوای سایت خود ایده پردازی کنید، گاهی میتوان با کمی نوآوری یک ایده قدیمی را بهبود بخشید. ایده های خود را مدام مورد چالش قرار دهید. ایده های نوین را مطالعه و سعی کنید از آنها ایده بگیرید. ایده های خارجی را بومی سازی کنید. گاهی میتوان با یک تغییر یک ایده شکست خورده را به یک ایده موفق تبدیل کرد. ایده های شکست خورده، درزمین کاری خود را یافته و بررسی کنید.

 

تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی

چگونه برای فروشگاه اینترنتی خود محتوا ایجاد کنیم؟

برای تهیه محتوا برای فروشگاه اینترنتی میتوان، مراحلی برای تهیه محتوا در نظر گرفت و طبق آن به پیش رفت. به این ترتیب میتوان مراحل را جداگانه مورد بررسی و اصلاح قرارداد.

1- دسته بندی کالاها

مهمترین بخش محتوا گذاری یک فروشگاه اینترنتی دسته بندی کالاها می باشد. دسته بندی کالاها میتواند باعث شکست و یا موفقیت یک فروشگاه شود. دسته بندی کالا ها تنها در فروشگاه های اینترنتی، که تعداد کالای زیادی عرضه می کنند، کاربرد دارد.

برای دسته بندی صحیح کالاها باید کالاها با اصول مشخصی وارد بانک داده شده باشند. مثلا اگر می خواهید دسته بندی بر اساس رنگ کالا داشته باشید. مشخصا باید رنگ کالا ها را در یک فیلد جدا در جدول قرار دهید. فروشگاه ههای موفق با صرف زمان و تفیکیک کلیه مشخصات فنی کالا ها به کاربران اجازه می دهند. که خودشان نحوه دسته بندی کالا ها را مشخص کنند.

برای اینکار نرم افزار های تحت وبی مانند آنگولار، می تواند به سرعت انجام اینکار کمک کند. مسلما در این مقاله امکان آموزش آنگولار و یا سایر پلتفرم های تولید نرم افزار تحت وب را نداریم.

2- تنظیم محتوا برای صفحه ورود مشتری برای مشاهده دسته بندی کالاها :

هنگامی که مشتریان وارد صفحه دسته بندی می شوند. دو مدل کلی برای ارائه محصولات وجود دارد. مدل اول، نمایش عکس کالا و شرح یک خطی زیر آن و دکمه های خرید و مشاهده جزئیات. مدل دوم، تمام مشخصات مدل اول را به همراه توضیحات اضافه در هنگام هاور روی عکس کالا ها را دار است.

اگر کالا شما کالایی مانند کتاب و مقاله و یا هر کالایی که مرتبط با رسانه است، میباشد. مدل دوم موفق تر از مدل اول است. ولی اگر کلای شما کلای مصرفی و یا تزئیناتی و یا کاربردی است. مدل اول نتیجه بهتری خواهد داد.

اگر برای کالاهایی مانند: تلویزیون و سایر لوازم منزل و یا خوراکی ها و مانند آن از مدل دوم استفاده کنیم، احتمالا کاربر را عصبی می کنیم. اگر کاربر به فروشگاه عرضه این محصولات مراجعه کرده باشد و اطلاعات بیشتری در باره یک کالا بخواهد روی دکمه مشاهده جزئیات کلیک می کند و جزئیات محصول را مشاهده می کند. این روش علاوه بر اینکه باعث افزایش آرامش مخاطب می شود، میزان فروش این محصولات را بالا میبرد.

اگر فروشگاهی که کالاهایی مانند کتاب مجله و غیره را عرضه می کند از مدل دوم استفاده کند موجب میشود که بیننده بتواند براحتی با هاور کردن روی عکس بخشی از مقدمه کتاب را خوانده و برای مشاهده جزئیات آن تصمیم بگیرد. مشتری که قصد خریدن کتاب را دارد در اکثر مواقع خود بسیار کتاب می خواند و براحتی میتواند بخش های خلاصه ای را که در هاور عکس کتاب ها قرار داده شده را به خاطر بسپارد و در ذهن مقایسه کند. این امر در مشتریانی که بعنوان مثال میخواهند از فروشگاهی مبلمان بخرند ممکن است صدق نکند. بنابراین هنگام تهیه محتوا، مخاطب خود را بشناسید.

نکته : تصاویر قرار داده شده در این بخش باید با کیفیت بالا گرفته شده باشند. و شرح کوتاه هر محصول باید با دقت انتخاب شود.

3- تنظیم محتوا برای بخش جزییات محصول

در بخش جزئیات محصول باید مشخصات فنی محصول را نوشت. اگر محصولات شما جنبه تزئیناتی دارند، حتما در این بخش از چند تصویر از زویای مختلف استفاده کنید. برای کالاهایی مانند مبلمان میتوانید تصویر مبل در یک منزل شیک را نیز قرار دهید و یا برای ساعت میتوان تصویر ساعت بر روی یک دست زیبا را در این صفحه قرار داد، که به ترغیب مشتری به خرید کالا کمک کند.

بسیاری از صاحبان فروشگاه های اینترنتی بر این باورند که بخش مشخصات فنی آنها باید تماما تخصصی باشد و تمام مراجعین به این صفحات میدانند چه چیزی میخواهند. مثال: در یک فروشگاه عرضه لپتاپ مشخصات فنی کلی و یا مشخصات فنی تک تک قطعات را در صحفه جزئیات قرار میدهند. اینکار بسیار خوب است ولی کافی نیست. برای تمام مخاطبان خود محتوا گذاری کنید.

فرض کنید مخاطب شما فرزند یک خانواده ثروتمند است. که میتواند در سن ده سالگی براحتی از عهده خرید محصولات فروشگاه شما بر بیاید. برای او مشخصات فنی را ساده سازی کنید. مثالا در فروشگاه لپتاپ میتوان در جلو مشخصات فنی کارت گرافیک علاوه بر ویژگی های فنی در پرانتزی جمله قادر به اجرای جدید ترین بازی های روز سه بعدی، مانند... را اضافه کرد.

نکته مهم این است که بخاطر داشته باشید، جلب رضایت حداکثری در دایره مخاطبان سایت، باعث افزایش حس اعتماد و تبدیل شدن نام شما به یک برند میشود.

4- نوشتن CTA:

فروش محصول مهمترین بخش هر فروشگاهی در هر ساختاری است. دکمه CTA باید بتواند مانند فروشنده ای عمل کند که پس از صحبت های فراوان با مشتری میخواهد مشتری را قانع کند، که قرارداد فروش را امضا کند.

راهکارهای زیادی برای دکمه CTA پیشنهاد شده است. تخفیف و مزایای ویژه برای خرید بیشتر، از جمله پرکاربردترین این راهکارها است. نکته ای که برای اینگونه روش هها باید بخاطر داشت، این است که همه مشتریان از تخفیف لذت می برند، ولی مشتریان امروزه با حقه تخفیف برای فروش بیشتر بیگانه نیستند. آنها هر روز صدها بار با این جمله که: همین حالا خرید کنید و تخفیف بگیرید، روبرو میشوند.

جملات شما برای ارائه تخفیف به مشتری سطح فروشگاه شما را تعیین میکند. اگر همیشه در فروشگاه خود جمله همین حالا خرید کنید و تخفیف بگیرید، را استفاده می کنید، باید بدانید که این جمله در ذهن مخاطب به معنای بی کیفیت بودن کالا و خدمات شماست. این جمله تنها برای کالاهای قاچاق بی کیفیت و کالا های عرضه شده در تلویزیون بکار میرود و هیچ برند معتبری از این روش تبلیغی استفاده نمی کند.

آیا شما صاحب برند معتبری هستید؟ یا قصد دارید در آینده معتبر بشوید. اگر چنین است مانند همه برندهای معتبر دکمه CTA را طراحی کنید.

CALL TO ACTION یا CTA علاوه بر اینکه مخاطب را ترغیب به خرید می کند به مخاطب میگوید قرار است چه چیزی بخرد.

شرکت تولید کننده گوشی های بلک بری برای فروش کریسمس خود از دکمه CTA با این عنوان بهره میبرد: با خرید گوشی جدید، قابلیت های بیشتری را در سال جدید تجربه کنید. همانطور که میبینید هیچ خبری از تخفیف کریسمس در این دکمه نیست. شرکت تولید کننده این گوشی، میخواهد مشتریانش محصولاتش را به کیفیت بشناسند و این موضوع برایش از افزایش فروش مقطعی مهم تر است. اگر برای شما هم چنین است از CTA هایی استفاده کنید که کیفیت و ماندگاری محصولات را تبلیغ می کنند.

برای داشتن یک CTA بصورت تخفیف دار، بدون از دست دادن وجه فروشگاه، چند نکته را رعایت کنید. زمان تخفیفات شما در زمان های مشخصی رخ دهد. مثال در سال دوبار و یا در ماه های فروردین و تیر و مانند آن. مثال در نسخه اصلی بازی اتاق جنگ برای فروش تجهیزات بازی به کاربران تخفیفات در صورتی که کاربر مراحلی را به انجام برساند داده میشود.

نوع محصول برای تعیین نوع CTA بسیار مهم است. کارشناسان بازاریابی معمولا روزها برای تعیین یک CTA وقت صرف کرده و بعد از آن نیز بازخوردهای CTA را مورد بررسی و تحلیلی قرار میدهند.

مثال شرکت سونی برای فروش یکی از بازی های خود بر روی کنسول پلی استیشن 4 از CTA با این عنوان استفاده کرده بود: مردان را به مبارزه میطلبیم. این عنوان میتوانست تمام مشتریان مونث شرکت که از بازی های اکشن لذت میبرند را از خرید منصرف کند. شرکت سونی میدانست که بسیاری از مخاطبان بازی های اکشن این شرکت خانم ها هستند و این دکمه CTA بعد از مدتی تغییر نام داد.

مقاله Call to action چیست و چگونه یک CTA تاثیر گذار طراحی کنیم؟ میتواند در نوشتن یک دکمه موثر برای ترغیب مشتری به خرید محصول به شما کمک کند.

بر فروش خود بیفزایید

اولین و مهم‌ترین راه برای افزایش درآمد، فروش کردن بیشتر است و البته راهی برای رسیدن به این منظور است که بر مشتریان خود بیفزایید.

اگر صاحب یک رستوران هستید چگونه می‌توانید مشتریان بیشتری را به خود جلب کنید؟ اگر کارتان فروش قطعات یدکی است، چگونه می‌توانید بر فروش خود بیفزایید؟ اگر کارهای چاپی می‌کنید، چگونه می‌توانید مشتریان بیشتری را به موسسۀ خود بکشانید؟ و…

کدام راهکار جدید می‌تواند مشتریان بیشتری را جذب کارتان کند؟ شما چه تجربه‌‌های دارید؟


به مشتریان موجود بیشتر و با تکرار فزون‌تر بفروشید

علاوه بر زیاد کردن شمار مشتریان، می‌توانید به مشتریان فعلی خود فروش بیشتری بکنید. هزینه‌های جلب مشتری می‌تواند بسیار سنگین باشد. وقتی مشتری به‌خصوصی را جلب می‌کنید، دنبال راه‌هایی بگردید که او از شما بیشتر خرید کند. علاوه بر افزایش فروش، این فروش سودمندی بیشتری هم نصیب شما می‌کند.

شخصی یک کارخانه تولید شمع داشت. کارش سودمند بود و فایده داشت، اما سطح فروش او در حد یک میلیون دلار در سال متوقف شده بود و نمی‌توانست از این حد فرا‌تر رود. مشتریان او اغلب کارخانه‌داران بودند و در مراسم و اعیاد خاص بر فروش شمع افزوده می‌شد. این شخص در حالی که ۱۰هزار مشتری داشت، تصمیم گرفت با اجرای برنامه تبلیغاتی کاری کند که مشتریانش به دفعات بیشتری به او مراجعه کنند. او علاوه برتاکید گذاشتن بر برخی از روزهای تعطیل رسمی، روی جنبه‌هایی مانند جشن‌های تولد، ازدواج، سالگرد‌ها و غیره تبلیغ کرد. سال بعد او توانست ۵ درصد بر خریداران خود بیفزاید، اما فروش او به دو برابر افزایش یافت.
شما چگونه می‌توانید کاری کنید که مشتریان‌تان به دفعات بیشتری از شما خرید کنند؟ اینجا تجربه‌ها و دیدگاه‌های خود را بنویسید.


فروش یک کالا یا خدمت دیگر

علاوه بر اضافه کردن به تعداد دفعاتی که یک خریدار از شما خرید می‌کند، می‌توانید به مشتریان خود کالاهای جدید هم بفروشید. افزایش درآمد ناشی از مشتری موجود، روش دیگری برای رسیدن به فروش بیشتر است.

از خود بپرسید: «این مشتری فعلی من چه کالا یا کدام خدمات دیگر را می‌تواند از من خریداری کند؟» مثلا کسی که اتومبیلش را به کارواش می‌برد ممکن است به خرید روکش صندلی و یا خوش‌بوکننده‌ها نیز علاقه‌مند باشد. یا مثلا کسی که کفش می‌خرد، ممکن است بخواهد کیف جدیدی هم خریداری کند و… آیا شما این روش را در کسب‌وکار خود پیاده کرده‌اید؟ چه نتایجی داشته؟ تجربه‌های ارزشمند خود را با همۀ دوستداران مکتب کمال در میان بگذارید.

 

 


بر حجم فروش‌ها بیفزایید

راه دیگری برای افزودن به فروش خود از هر مشتری، این است که بر میزان خرید او بیفزایید. اگر تولیدکنندۀ شمع که قبلا به او اشاره کردیم بتواند کاری کند که هر خریدار بر میزان خرید‌هایش بیفزاید، فروش کلی خود را بالا می‌برد.

شما چگونه می‌توانید بر حجم فروش خود به یک مشتری بیفزایید؟ پاسخ‌های خود را اینجا بنویسید.


قیمت کالاها و خدمات خود را افزایش دهید

شاید ساده‌ترین راه کسب درآمد بیشتر، بالابردن قیمت محصولات و خدماتی است که تولید می‌کنید. سوال اینجاست: چگونه می‌توانید مشتریان خود را راضی کنید که به قیمت بالاتری از شما خرید کنند؟

جواب ساده‌ای دارد: باید کاری کنید که مشتری ارزش بیشتری برای کالای شما قائل شود. توجه داشته باشید که رقابت، قیمت‌های شما را دیکته می‌کند. باید کاری کنید که میان کالا‌ها و خدمات تولیدی شما و کالا‌ها و خدمات تولیدی دیگران، تفاوت‌هایی در نزد مشتری ایجاد شود. برای رسیدن به این مهم، می‌توانید بسته‌بندی خود را بهتر کنید و یا بر کنترل کیفی کالاهای خود بیفزایید. و… شما در این زمینه چه تجربه‌هایی دارید؟

 


بر سودمندی فروش‌های خود بیفزایید

تا اینجا دربارۀ چهار روشی بحث کردیم که می‌توانید بر میزان مداخل فروش خود بیفزایید. اما نکته مهم برای هر تجارت در هر موسسه اقتصادی، جریان نقدینگی آن موسسه است. هر موسسه‌ای باید تلاش کند که بر سود خود بیفزاید. علاوه بر افزایش فروش ناخالص، می‌توایند بر حاشیۀ سود خود هم بیفزایید. برای رسیدن به این منظور، باید بر فروش خالص خود اضافه کنید.

سودمندی هر یک از مشتریان خود را بررسی کنید. ممکن است به این نتیجه برسید که هر مشتری به اندازۀ متفاوتی از بقیه به شما سود می‌رساند. بعضی از مشتریان خواهان خدمات پس از فروش بیشتری هستند. بعضی دیگر با توجه به سابقه‌شان امکان پس دادن محصول خریداری‌شده را دارند. حجم متوسط خرید مشتریان با هم تفاوت می‌کند. به همین شکل، بعضی از مشتریان کالاهای گران‌قیمت‌تری خریداری می‌کنند.

هر یک از این تغییر‌ها روی سوددهی هر فروش تاثیر می‌گذارند. در ضمن، سوددهی هر محصول و کالاهای خود را مشخص سازید. اگر بیش از یک محصول را تحویل بازار می‌دهید، متوجه می‌شوید که بعضی از آنها در مقایسه با دیگران سود بیشتری عاید شما می‌کنند. شاید باتوجه به قیمت‌های جاری، حاشیۀ سود آنها بیشتر است. اگر به کالاهایی که بیشترین سودمندی را برای شما دارند توجه کنید و روی آنها فعال‌تر شوید، بر میزان سود خود می‌فزایید.

آیا از سودمندی هریک از کالا‌ها و مشتریان خود آگاه هستید؟ داشتن این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا بر میزان سود خود بیفزایید و در آمد بیشتری کسب کند. شما چه نظری دارید؟


هزینه‌های فروش را کاهش دهید

برای رسیدن به سلامتی بیشتر در فعالیت‌های اقتصادی، باید کاری کنید که مشتریان خود را با هزینۀ کمتری دست‌وپا کنید. آیا مشتریان خود را می‌شناسید؟ آیا می‌دانید چگونه می‌توانید آنها را با هزینه‌های کمتری جلب خود کنید؟

فرآیند‌های فروش خود را بررسی کنید. آیا مستقیما فروش می‌کنید یا از طریق توزیع کنندگان این کار را انجام می‌دهید؟ اگر کمیسیون می‌پردازید، آیا رقم آن مطلوب است؟ به عبارت دیگر، آیا حق العملی که می‌پردازید به اندازۀ کافی بالا هست که فروشندگان خوبی را جذب شما کند؟ آیا هزینه‌های حق‌العمل شما به اندازه کافی کم هست که بتوانید بر اساس آن عمل کنید؟ آیا روشی برای اندازه گیری هزینه‌های فروش خود دارید؟ اگر ندارید، می‌توانید در این خصوص اقدام لازم را به عمل آورید و هزینه‌های فروش خود را بهینه کنید. شما در این زمینه چه تجربه‌هایی دارید؟ از تجربه‌های خود بنویسید.

نتیجه گیری:

با توجه به کالا و خدمات خود در فروشگاه، محتوای فروشگاه را تولید کنید. مهم نیست که شما سیستم دوربین مدار بسته میفروشید و یا دستگیره اتوبوس، اگر محصولات خود را در فروشگاه اینترنتی عرضه میکنید، باید بدانید، فروشگاه اینترنتی شما مورد بازدید قرار خواهد گرفت، اگر تصور می کنید مشتریان شما کم هستند و ارزش صرف زمان برای تولید محتوا را ندارند. باید بدانید که با محتوای بد و ضعیف این تعداد کم را از دست خواهید داد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی