تفریح سالم

چگونه سرگرم باشم

تفریح سالم

چگونه سرگرم باشم

چگونه میتوانیم شاد زندگی کنیم

کلمات کلیدی

زندگی زناشویی

نیازهای جنسی

لحاظ تجسینش

شبکه‌های اجتماعی

زنان متاهل

شوهرتان عمیق

دوستانه با همسرتان

هورمون رشد

برای داشتن یک رابطه طولانی مدت چکار کنیم

چطور به کسی که عاشق اش هستیم ابراز علاقه کنیم

طول طبیعی دهانه رحم چقدر است

چگونه عزیز دل همسرمان باشیم

راه تشخیص عشق و هوس چیست

چگونه به کسی که عاشق اش هستیم ابراز علاقه کنیم

تفاوت زندگی مشترک بادوستی های عاشقانه چیست

آمادگی مردان برای ازدواج را چگونه تشخیص دهیم

چه شخصی را که برای ازدواج انتخاب کنیم

راهکارهایی آسان برای زندگی شیرین

چگونه همسرمان را دوباره عاشق کنیم

یک مرد سرد در رابطه زناشویی است را چگونه تشخیص دهیم

چرا مرد‌ان دختران سرسخت را بیشتر دوست دارند

بهترین مدت دوره نامزدی و مشکلات آن چیست

چه پسرانی هرگز با شما ازدواج نمی کنند !

چه مواردی از نامزدتان را هرگز مخفی نکنید خطرناک است

خواب چه تاثیری در زندگی زناشویی دارد

چکار کنم ازدواج موفقی داشته باشم

بهبود رابطه جنسی را چگونه با تحریک حسی انجام دهیم

سردرد جنسی چیست و چگونه آنرا درمان کنیم

میل جنسی مردان را این کارهای زنانه کم می کند!

بهترین شیوه‌ تضمینی برای تسخیر قلب ها

  • ۰
  • ۰

چه چیزی به رشد شما کمک می کند و چگونه می توان رشد آتی خود را پیش بینی کرد.

مقاله ای در مورد افزایش قد

 

افزایش قد - چه چیزی به رشد قد شما کمک می کند

 

 

وقتی نوبت به قد نهایی شما می رسد چه چیزی را می توان انتظار داشت؟ این کار تقریباً به آسانی نگاه کردن به قد والدینتان است، اما بیشتر از این موضوع است.

از پزشکان  WebMD  متخصص اطفال درخواست شد که به سوال های متداول در مورد افزایش قد پاسخ دهند. همچنین هنگامی که در تلاش بودند که قد بزرگسالی شما را مشخص کنند و اینکه آیا کاری در این مورد می توان انجام داد، حقایق را از افسانه ها جدا و دسته بندی کردند.

 

سوال و جواب های در مورد رشد و افزایش قد و پیش بینی قد به شرح زیر هستند :

 

چه چیزی بر قد من تاثیر می گذارد؟

به گفته ی وانیتا بامبا، متخصص غدد درون ریز و متابولیسم کودکان در بیمارستان کودکان فیلادلفیا، قد نهایی بزرگسالی شما به چند عامل بستگی دارد: الگوی قد و رشد، مانند رشد زودهنگام یا با تاخیر اعضای خانواده، زمانی که به بلوغ می رسید; هر بیماری مزمنی که دارید; و تغذیه.

 

آیا می توانم بفهمم که قدم چقدر خواهد شد؟

آدا گریمبرگ متخصص غدد درون ریز و متابولیسم کودکان در بیمارستان کودکان فیلادلفیا می گوید بهترین روش برای نگاه به آینده، بررسی نمودار رشد خودتان همراه با پزشک متخصص اطفالتان است.

پزشک شما قدتان را در هر معاینه دنبال می کند. آن ها قد و سن شما را روی یک نمودار رسم می کنند، و می دانند چه چیزی برای دختران و پسران سالم طبیعی است. به گفته ی گریمبرگ کودکان سالم تمایل دارند که یک منحنی را در نمودار دنبال کنند که تا حد زیادی توسط ژن آن ها تعیین می شود.

می توانید یک کمی محاسبه ی ریاضی انجام دهید، اما باید بدانید که قد والدینتان چقدر است.

استاد طب اطفال دانشکده ی پزشکی دانشگاه کالیفورنیای جنوبی در لوس آنجلس می گوید که فرمول زیر قد نهایی شما را با دو اینچ بالا یا پایین پیش بینی خواهد کرد.

  • برای دختران: ](قد پدر – 5 اینچ) + قد مادر[ تقسیم بر دو
  • برای پسران: ](قد مادر + 5 اینچ) + قد پدر[ تقسیم بر دو

اگر والدینم قدبلند یا قدکوتاه باشند، من هم درست شبیه آنها خواهم شد؟

 

بامبا می گوید: شاید. ژن های شما که از والدینتان به ارث می رسد نقش زیادی در الگوی رشد و قد نهایی بزرگسالی شما بازی می کنند. اما این تنها عامل رشد شما نیست.

چه زمانی جهش رشد من آغاز و چه زمانی تمام می شود؟ انتظار چه رشدی را می توانم داشته باشم؟ تفاوت بین دختر و پسر در این مورد چگونه است؟

یک جهش رشد نرمال دو سال طول می کشد و زمان شروع آن در پسران و دختران متفاوت است. برای دختران، معمولا حدود 9 تا 10 سالگی شروع می شود. سریع ترین نقطه ی آن برای دختران حدود 11 تا 12 سالگی است. برای پسران حدود 11 سالگی شروع می شود و در 13 سالگی به اوج می رسد.

به گفته ی جفنر در طول این مدت، پسران معمولا حدود 4 اینچ در هر سال و دختران 3 اینچ در هر سال رشد می کنند. به این دلیل است که یک مرد با قد متوسط 5 اینچ بلندتر از یک زن با قد متوسط است.

گریمبرگ می گوید رشد دختران و پسران در پایان سن بلوغ متوقف می شود. زمانی که صفحات رشد آن ها- مناطقی که استخوان ها رشد می کنند- بسته می شوند.

آیا چیزی هست مانند تمرین های وضعیت بدنی،غذا یا مکمل ها که برای بلندتر شدن قد بتوانم انجام دهم؟

بهترین راه برای اینکه قدتان تا جایی که ممکن است رشد کند این است که بهداشت را رعایت کنید، تغذیه سالم تهیه کنید، به طور مرتب ورزش کنید و خوب بخوابید.

چگونه قد بلند باشیم؟ با چه ورزش هایی قد بلند شویم؟ چه بخوریم که قد بلند شویم؟

برای رشد به تغذیه خوب نیاز دارید، اما بیشتر کودکان و نوجوانان می توانند بدون نیاز به مکمل ها و از طریق غذا و آشامیدنی آن را تامین کنند.

به گفته ی گریمبرگ وضعیت بدنی عالی امتیاز است اما باعث رشد شما نمی شود. به این صورت به آن نگاه کنید: وضعیت بدنی (Posture) قد شما را بلندتر نمی کند اما باعث می شود که به حداکثر قدتان برسید.

نسبت به هر محصولی که ادعا می شود که قدتان را افزایش می دهد بسیار محتاط باشید. جفنر می گوید که می توانید محصولاتی مانند قرص ها را در فروشگاه های مواد غذایی بهداشتی بیابید که روی آن نوشته شده است “هورمون رشد” که اغلب همراه “محرک” در پرانتز می باشند، اما فریب است. نمی توانید هورمون رشد را به صورت یک قرص دریافت کنید. این محصولات دقیقا آن طور که فکر می کنید نظارت شده نیستند، بنابراین باید مراقب ادعاها باشید.

جفنر می گوید پزشکان می توانند هورمون های رشد تزریقی را برای برخی از عوامل معین کوتاهی قد تجویز کنند. اما استفاده ی روزمره باید کاملا منع شود. بعضی از عوارض جانبی آن شامل دیابت و افزایش مایع درون مغز است.

من خیلی از همکلاسی های خودم کوتاه تر یا بلندتر هستم و به این خاطر کمرو هستم. چه کاری می توانم بکنم؟

شما تنها نیستید. این واکنش برای بچه های کوتاه یا بلند قد کاملا نرمال و عادی است.

اما با کار کردن بر روی عزت نفس خود، از این مسئله گذر کنید. بهترین راه برای ساختن اعتماد بنفس این است که بر روی قدرت بدنی خود کار کنید.

بامبا می گوید به عقب برگردید و در مورد اینکه در چه کاری خوب هستید یا از انجام چه کاری لذت می برید فکر کنید. اگر در ورزش، رقص، هنر یا تحصیل خوب هستید پس بر روی آن تمرکز کنید. با این کار دلگرم خواهید شد. به خاطر بسپارید که ویژگی های فیزیکی با گذشت زمان تغییر می کنند.

به گفته ی جفنر اگر قدتان کوتاه تر است، کفش می تواند به هر دو جنسیت تا اندازه ای کمک کند. بعضی از بچه ها برای قد بیشتر، موهایشان را به طرف بالا پوش می دهند. یک تست سن استخوان با استفاده از اشعه ی X می توند نشان دهد که آیا مدت زمان بیشتری نسبت به دوستان خود رشد می کنید.

آیا اگر به طور چشمگیری بلندتر یا کوتاهتر از اعضای خانواده ام باشم باید نگران شوم؟

جفنر می گوید اگر قدتان در مقایسه با پدر و مادر و خواهر و برادر خود منطقی نیست، خواه خیلی کوتاه باشد یا خیلی بلند،به دیدن پزشک خود بروید. پزشک شما می تواند تصمیم بگیرد که آیا نیاز به مراجعه به متخصص رشد که به آن متخصص غدد درون ریز و متابولیسم کودکان گفته می شود است یا نه.

دکتر شما باید در معاینه های سالانه رشد شما را پیگیری کند. کمتر از 5 سانتی متر رشد در یک سال می تواند غیرعادی باشد.

به گفته ی بامبا اگر در مورد رشد خود یا سرعت رشد خود نگران هستید با پزشک خود صحبت کنید. دکتر شما می تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که آیا رشد شما طبق انتظار است یا نه.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی